گزارش کارآموزی رشته علوم آزمایشگاهی؛ فيزيولوژي پزشکی

دسته بندي : علوم پزشکی » علوم آزمایشگاهی

توضیحات:

گزارش کارآموزی با موضوع فیزیولوژی پزشکی، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه.

 

بخشی از متن:

اسيدهاي آمينه ضروري:ده اسيد آمينه را در گروه اسيدهاي آمينه ضروري قرار مي‌دهند چرا كه بدن اساسا نمي‌تواند اين اسيدهاي آمينه را سنتز نمايد و يا توانايي سنتز آنها را به مقدار كافي ندارد. بنابراين همانطور كه از نام آنها پيداست، وجود آنها در رژيم غذايي ضرورت دارد.

اسيد آمينه آرژانتين در دوران رشد، براي رفع نيازهاي طبيعي مربوط به دوره نوزادي و كودكي ضروري است دوازده اسيد آمينه ديگر به آساني در بدن قادر به سنتز شدن مي‌باشند و براي رفع نيازهاي متداول فرد در طي زندگي كافي هستند.

 اسيدهاي آمينه غيرضروري: كاربرد واژه غيرضروري در مورد برخي از اسيدهاي آمينه چندان درست نيست، چرا كه تمام اسيدهاي آمينه براي انجام اعمال متابوليكي و ساختماني در بدن ضروري هستند با اين حال، اطلاق واژه غيرضروري در اين مورد مربوط به دوازده اسيد آمينه‌اي مي‌باشد كه به آساني در بدن قابل سنتز مي‌باشند و لذا حضور آنها در رژيم غذايي ضروري نيست.

تعادل: واژه تعادل نشان‌دهنده دريافت و مصرف نسبي مواد در بدن مي‌باشد كه براي حفظ سطح طبيعي اين مواد در بدن و سلامت در همه حال ضروري است

تعادل پروتيين: پروتيين‌هاي بافت‌هاي بدن به طور مداوم به اسيدهاي آمينه تجزيه مي‌شوند كه به اين حالت كاتابوليسم مي‌گويند. اسيدهاي آمينه حاصله مجددا بر حسب نياز در ساختمان پروتيين‌هاي بافتي شركت مي‌كنند. به اين حالت آنابوليسم گفته مي‌شود. براي حفظ تعادل نيتروژن قسمت آمينو اسيدهايي كه داراي نيتروژن مي‌باشند، از طريق آميناسيون تجزيه شده و سپس به آمونياك (NH3) تبديل مي‌شوند و به شكل اوره، از راه ادرار دفع مي‌شوند باقيمانده غير ازتي اسيد آمينه مي‌تواند به صورت پيش‌ساز كربوهيدراتها و چربي‌ها مورد استفاده قرار گيرد و با اين كه در صورت نياز، مجددا به اسيدهاي آمينه ديگر تبديل شود، سرعت نوسازي پروتيين و نيروژن در بافتهاي مختلف براساس ميزان فعاليت متابوليكي بافت مربوطه متغير است. نوسازي بافتي فرآيند مداومي از دوباره شكل‌گيري، دوباره‌سازي و تطابق است كه در صورت نياز براي حفظ تعادل كلي پروتيين در بدن صورت مي‌گيرد. بدن همچنين تعادل بين پروتيين بافتي و پروتيين پلاسما را حفظ ميكند كه اين به نوبه خود با دريافت پروتيين رژيمي در تعادل است. به اين ترتيب با داشتن چنين سيستم تعادلي بدن قادر مي‌شود ذخاير كافي از اسيدهاي آمينه حاصل از پروتيين‌هاي بافتي و پروتيين‌هاي غذايي را براي رفع نيازهايش همواره در اختيار داشته باشد.


دسته بندی: علوم پزشکی » علوم آزمایشگاهی

تعداد مشاهده: 17413 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 34,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته های پزشکی، پرستاری، زیست شناسی، فیزیولوژی و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش