مقاله روش شناسی کیو - نظام جبران خدمات (حقوق و دستمزد)

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
چکیده: طراحی مناسب و کارآمد نظام حقوق و دست‌مزد یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای مدیریت منابع انسانی است که منجر به افزایش انگیزش شغلی و در کارکنان و در نتیجه آن افزایش کارایی و سودآوری سازمان می‌شود. اين پژوهش با هدف شناسايي ذهنیت کارکنان نسبت به معیارها و ویژگی‌های طراحی و پیاده‌سازی یک نظام جبران خدمات برای افزایش رضایت و انگیزش شغلی و جلوگیری از بروز دغدغه‌های ذهنی در آنها انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ جهت‌گیری کاربردی، و از لحاظ چارجوب فلسفی تفسیری - اثبات‌گرا است. در این پژوهش، از روش کیو و با استفاده از تحلیل عاملی بر مبنای فرد، ذهنیت افراد مختلف نسبت به موضوع نظام جبران خدمات شناسایی گشته است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شاغل در رده‌های میانی سازمان‌ها می‌باشد. تعداد 5 عامل یا گروه ذهنیت شناسایی شده در این پژوهش در مجموع نشان دهنده اهمیت پرداخت بر مبنای عملکرد، تدوین شاخص‌های اصولی برای ارزیابی عملکرد، افزایش هویت شغل از طریق بازتعریف ساختار سازمانی و اطلاع‌رسانی و شفافیت در تدوین و پیاده‌سازی نظام جبرات خدمات می‌باشند.
واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد، بهره‌وری شغلی ، جبران خدمات، روش کیو، طبقه‌بندی مشاغل
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3630 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:91 کیلوبایت

 قیمت: 115,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل