طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل1: الگوهای متقارن

دسته بندي : علوم پایه » ریاضی
در ﻛﻼس درس ﻣﻌﻠﻢ اﺷﻜﺎﻟﻲ را روي ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻄﺮﻧﺠﻲ ﻛﺸﻴﺪه و ﺑﺮﻳﺪه و ﺳﭙﺲ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي اﻳﻦ اﺷﻜﺎل را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. درﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ در اﺷﻜﺎل ﺑﺮﻳﺪه ﺷﺪه ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻧﺎﻗﺺ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﻤﺎرش ﺷﻮد؟

در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ از آن ﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ اﺷﻜﺎل را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻼً ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ را ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ از ﺧﻂ ﺗﻘﺎرن ﺷﻜﻞ را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ. ﺣﺎﻻ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي داﺧﻞ ﺷﻜﻞ را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﭙﺮﺳﺪ در ﻛﺪام ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎ را زودﺗﺮ ﺷﻤﺎرش ﻛﺮدﻳﺪ؟

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس: دانش آموز بتواند...

✅ برای خط تقارن تعریفی بیان کند.
✅ خانه‌های شطرنجی را شمارش کند و کار با صفحه شطرنجی را یاد بگیرد.
✅ درک کند که در محیط پیرامون خود، اشیای زیادی خاصیت تقارنی دارند.
✅ در کلاس درس وسایلی که خط تقارن دارند را نام ببرد.
✅ نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم کند.
دسته بندی: علوم پایه » ریاضی

تعداد مشاهده: 3584 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:90 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل